Hjelp og kundeservice
Generelt

Feilsøking i nettleser


Noen ganger trenger vi mer informasjon fra deg for å kunne finne årsaken til feilen du opplever. Denne hjelpeartikkelen går gjennom hvordan du kan hente ut denne informasjonen.

Ofte vil vi klare å hjelpe deg uten denne informasjonen. Du trenger bare å bruke denne hjelpeartikkelen hvis vi spør om det :)

Åpne konsollen

En gang i blant får man en feil hvor det ikke er noen tydelig feilmelding eller problemet er veldig spesielt. I disse tilfellene vil det komme en feilmelding som kanskje ikke vises til deg direkte, men som vises i konsollen til nettleseren. Det er til stor hjelp hvis du har muligheten til å åpne konsollen, ta et skjermbilde av den og eventuelle feilmeldinger som ligger der.

Merk at du må gjør dette før du gjør den handlingen som trigger feilen.

Chrome

  1. Gå til siden du opplever feilen
  2. Høyreklikk et sted på skjermen i nettleseren
  3. Velg “Inspiser”
  4. Nå vil du se at et lite vindu åpner seg. Klikk på fanen “Console”
  5. Gjør handlingen som trigger feilen
  6. Ta et skjermbilde av hele skjermen - inkluder Console (konsollen) og resten av siden.
  7. Send oss skjermbildet.

Edge

  1. Gå til siden du opplever feilen
  2. Høyreklikk et sted på skjermen i nettleseren
  3. Velg “Undersøk”
  4. Nå vil du se at et lite vindu åpner seg. Klikk på fanen “Console”
  5. Gjør handlingen som trigger feilen
  6. Ta et skjermbilde av hele skjermen - inkluder Console (konsollen) og resten av siden.
  7. Send oss skjermbildet.

© 2021 Luca Labs AS.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre brukeropplevelsen. Les mer