Regnskapsordbok
Fant ingen treff på dette søket

CRM


Hva er CRM?

CRM er en forkortelse for det engelske Customer Relationship Management, og dreier seg om hvordan en bedrift jobber med sine kunderelasjoner.

Se vår korte forklaring på hva CRM er

CRM-systemer eller CRM-verktøy

I arbeids- og forretningslivet kommer vi ofte borti begreper som CRM-verktøy eller CRM-system. Dette er programvare som skal hjelpe bedrifter med å holde styr på, og forbedre, sine relasjoner til kundene.

I et typisk CRM-system kan du opprette kundedatabaser, legge salg- og markedsstrategier, drive med kundeprospektering, hente rapporter, yte support til kundene, automatisere forskjellige prosesser (for eksempel utsendelse av nyhetsbrev) og analysere forskjellige aspekter ved kundebehandlingen.

Hensikten er å gjøre kundene fornøyde. Da forblir de sannsynligvis også kunder i fremtiden, bedriften får bedre omdømme, og resultatene blir deretter.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre brukeropplevelsen. Les mer